040 911 4505 heidi@accessdesign.fi

MODUULI 5

PALVELUMUOTOILUN PROSESSIT

4960 € + alv.

Osa 1. Kartoita: ​Mitä ongelmaa ratkaisen?

  • Systeemiajattelu
  • ​Persoonat ja asiakaspolku-canvas
  • ​Haastattelut, kyselyt, workshopit

Tämän ​avulla hahmotat ongelmaa ja ratkaisuja kokonaisuutena. ​​Osaat etsiä ratkaisuja, joita ​et ​välttämättä muuten löytäisi. ​​​Opit selvittämään ja tunnistamaan asiakkaasi tarpeet ja ostopolun, eli missä hän liikkuu ja miten häntä kannattaa palvella. Missä pullonkaulat ovat? ​Hahmotat monimutkaisia asioita yksinkertaisesti. ​Teet monimutkaiset asiat myös muille ​helpommaksi. ​​​​​ Olet melko korvaamaton jo tämän jälkeen.

​Osa 2. ​Määrittele: Mikä tarkalleen on ongelma? 

  • ​​Data-analyysi
  • ​Business Model Canvas (BMC) ja Value Proposition Canvas (VPC)
  • Priorisoinnin menetelmät

​​Tämän​ avulla käytät enemmän aikaa tuottavampiin asioihin, joista hyödyt itse ja näet, miten tunnistat vähiten tuottavat ja eniten ongelmia ​aiheuttavat turhat työt, asiakkaat ja tilanteet. Helppo tapa hahmottaa liiketoimintasi visuaalisesti ja hioa asiakaslupauksesi kuntoon.

​Vältät turhaa tekemistä ja käytät kallisarvoisen ajan tuottaviin​ hommiin. Saat vähemmällä työllä enemmän tulosta, ja tiimisi tehokkuus paranee​. Opit hahmottamaan, kuinka eri asiat liittyvät toisiinsa ja miten ne vaikuttavat lopputulokseen.​ Perinteinen ajattelu ja analyysi ei usein​ pysty tähän. ​

​Osa 3. ​Ideoi: Miten voin ratkaista ongelmani?

  • Innovaatiomenetelmät
  • ​Megatrendit
  • Tie​tolähteet

Tämän ​avulla opit selkeän​ mallin uusien ratkaisujen keksimiseen ja voit tehdä​ innovaatioita pisteeseen asti​ noudatta​malla kurinalaisesti ​​oikeaa vaiheistusta ja menetelmää. 

​Saat selkeän menetelmän luovaan työhön ja uuden keksimiseen. Opit näkemään asioita kokonaisuuksina ja mihin ne ovat menossa. ​

Ennakoit paremmin asioita työssäsi ja ​arjessa. 

​Osa 4. ​Kehitä: Miten testaan ja mittaan ratkaisuani? 

  • ​Kysynnän testaus
  • ​Protoilu
  • Vaikuttavuuden arviointi
  • muistilistan ja työkalun läpikäynti

Tämän avulla näet esimerkiksi, ​kuinka testaat tuotteen kysyntää ennen kuin laitat rahaa ​tuotekehitykseen.

​Opit kuinka pääset testaamalla perille nopeammin. Mitä kannattaa suunnitella vuositasolla ja mitä ei?

Opit ​​rakentamaan toimiva​a ja voittavaa palvelu​a protyyppien avulla. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Share
Visit Us
Follow Me
Tweet
SOCIALICON